سینما اسکولز

چگونه یک فیلم مستقل با بودجه محدود بسازیم ؟

چگونه یک فیلم مستقل با بودجه محدود بسازیم ؟

حتی مشهورترین کارگردانان هالیوودی هم کار خود را با ساخت فیلم های کم بودجه آغاز کردند. یادگیری نحوه ساخت یک فیلم با بودجه اندک و به صورت مستقل برای هر فیلمساز تازه کار بسیار مهم است.

 

فهرست مطالب:

  • برای ساخت یک فیلم کم هزینه به چه چیز هایی نیاز دارید؟
  • نکاتی که باید هنگام ساخت یک فیلم با بودجه کم در نظر داشته باشید!

 

برای ساخت یک فیلم کم هزینه به چه چیز هایی نیاز دارید؟

ساخت یک فیلم، کار دلهره آوری است، اما خبر خوب این است که ترفندهای زیادی برای ساخت یک فیلم با بودجه کم وجود دارد، و اگر در این راه با فیلمسازان باتجربه همکاری کنید، بینش و دانش زیادی به دست خواهید آورد. در اینجا چند نکته برای شروع وجود دارد:

  • فیلمنامه: تا زمانی که فیلمنامه نداشته باشید، روند تولید شروع نمی شود. چه خودتان به فیلمنامه نویسی علاقه داشته باشید یا فقط به دنبال کارگردانی فیلمی باشید که توسط فیلمنامه نویس دیگری نوشته شده باشد، باید در مورد مقیاس ایده داستانی خود واقع بین باشید. ایده ای برای یک فیلم عالی پیدا کنید که در کمترین تعداد لوکیشن و با کمترین تعداد بازیگرِ ممکن اتفاق بیفتد و برای اطمینان از فیلمبرداری کم هزینه و در محدوده بودجه ، از هر چیزی که به جلوه های ویژه نیاز دارد اجتناب کنید.

 

  • تامین بودجه به طرق مختلف: چه در حال برنامه‌ریزی برای تامین سرمایه به صورت شخصی باشید، چه بخواهید از طریق پلتفرمی مانند کیک استارتر به تامین بودجه بپردازید، یا به دنبال سرمایه‌های خارجی از سرمایه‌گذاران معتبر سینمایی باشید، ضروری است که بدانید با چه نوع بودجه‌ای کار می‌کنید بعد وارد فرآیند پیش‌تولید ‌شوید. قبل از شروع تولید فیلم، هر جنبه ای از فیلمسازی نیاز به بودجه مشخصی دارد. فیلمسازان مستقل اغلب به یک تهیه کننده و مدیر تولید خوب تکیه می کنند تا به آن ها در حفظ بودجه کمک کنند.

 

  • استخدام عوامل: ساخت فیلم یک کار گروهی است. حتی اگر همزمان در حال نویسندگی، کارگردانی و بازی در فیلم خود باشید، همچنان به گروهی با استعداد از متخصصان نیاز دارید تا به شما کمک کنند این کار را انجام دهید. کارگردان در طول تولید فیلم با مدیران هر بخش مانند مدیر فیلمبرداری همکاری نزدیکی دارد. در مراحل پس تولید، داشتن یک تدوینگر با استعداد که بتواند با استفاده از نرم افزار تدوین ویدیو، به تبدیل فیلم شما به یک فیلمی درست و حسابی کمک کند، مهم است.

 

  • گرفتن تجهیزات: زمانی که بودجه خود را مشخص کردید و عوامل خود را استخدام کردید، باید شروع به تهیه تجهیزات کنید. داشتن تجهیزات شخصی (یا کار با عواملی که خودشان تجهیزات دارند) میتواند کمک بزرگی در کاهش هزینه ها باشد. اگر در تهران هستید، مراکز بسیاری وجود دارند که انواع اقسام تجهیزات را اجاره میدهند، و می‌توانند به شما در تهیه تجهیزات مناسب کمک کنند. دوربین های ارزان قیمت و تجهیزات فیلم را میتوانید در دیوار یا شیپور هم پیدا کنید. این روزها راه‌های زیادی برای فیلم‌برداری به صورت خلاقانه وجود دارد، از جمله فیلمبرداری با تلفن هوشمند یا کار با یک دوربین فیلم‌برداری قدیمی. اگر بتوانید راهی ارزان برای فیلمبرداری کل فیلم خود پیدا کنید که با زیبایی شناسی بصری شما مطابقت داشته باشد، به شما این امکان را میدهد که از بودجه بیشتری برای بازیگران، عوامل، پس تولید و به طور بالقوه هزینه های جشنواره فیلم استفاده کنید.

 

نکاتی که باید هنگام ساخت یک فیلم با بودجه کم در نظر داشته باشید:

ساخت اولین فیلم آدم میتواند یک فرآیند دلهره آور باشد، به خصوص اگر بودجه کمی داشته باشید. در اینجا چند نکته برای ساخت فیلم با بودجه کم آورده شده است:

  • واقع بین باشید: وقتی وارد مرحله پیش تولید می شوید و دارید برای مرحله تولید پروژه آماده می شوید، بودجه خود را در نظر داشته باشید. برنامه ریزی حرکات پیچیده دوربین با استفاده از تجهیزات گران قیمت میتواند وسوسه انگیز باشد، اما با توجه به محدودیت های بودجه ای شما به احتمال زیاد واقع بینانه نیست. در طول فرآیند برنامه ریزی خود واقع بین باشید تا فیلمبرداری خوب و موفقی داشته باشید.

 

  • جلوه های ویژه را به حداقل برسانید :در یک فیلم لوباجت یا کم بودجه، احتمالاً باید بیشتر جلوه های ویژه میدانی را از گزینه ها حذف کنید. شما پول یا زمان اضافی برای تولید جلوه های ویژه در سطح حرفه ای ندارید. با این وجود ، هنوز هم می‌توانید به جلوه‌های صوتی و استفاده هوشمندانه از تدوین تکیه کنید تا به تولید جلوه‌های مشابه کمک کنید.

 

  • فیلمبرداری مقرون به صرفه داشته باشید: راه‌های زیادی برای کاهش هزینه‌های فیلمبرداری وجود دارد، و شما باید از پیشرفت های جدید در فناوری که ساخت فیلم را بیش از هر زمان دیگری در دسترس‌تر کرده است، استفاده کنید. کار با دوربین ها و تجهیزات پیشرفته میتواند وسوسه انگیز باشد، اما کار با یک فیلمبردار ماهر و یک دوربین ارزان تر اغلب میتواند راه مقرون به صرفه تری باشد. به‌عنوان یک فیلمساز با بودجه کم، احتمالاً مجبور خواهید شد با ابزاری کمتر از حالت ایده آل خلاقیت به خرج دهید، بنابراین راهی برای خلاقیت پیدا کنید و از آن به خوبی بهره ببرید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

5 × 5 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+