سینما اسکولز

چگونه برای یک سریال تلویزیونی پیچینگ انجام دهیم؟

چگونه برای یک سریال تلویزیونی پیچینگ انجام دهیم؟ نکاتی از جاد آپاتو و شاندا رایمز

فرض کنید یک ایده عالی برای یک سریال تلویزیونی دارید. تحقیقات خود را انجام داده اید و متوجه شده اید که بازار برای آنچه می خواهید بسازید و شیوه انجام این کار مناسب است. نظر بقیه افراد را پرسیدید، با همکارانتان مشورت کردید و تصمیم گرفتید که قدم بعدی را به سمت هالیوود بردارید. حالا چی؟

 

پیچینگ (ارائه فیلمنامه برای جذب سرمایه) یک سریال تلویزیونی خودش نوعی هنر است. رقابت در صنعت سرگرمی بسیار زیاد است، به خصوص اگر آدم شناخته شده ای نباشید. سریال های تلویزیونی به دلیل اصالت، طولانی بودن و سوددهی بلندمدتشان سفارش داده می شوند. یک پیچینگ درست و حسابی، نقطه نظرات خلاقانه شما و همچنین نحوه جا گرفتن ایده شما در بازار را نشان میدهد.

 

فهرست مطالب:

  • پیچینگ سریال تلویزیونی به چه معناست؟
  • ۴ مولفه پیچینگ یک سریال تلویزیونی
  • ۸ نکته برای پیچینگ یک سریال تلویزیونی
  • توصیه های جاد آپاتو برای پیچینگ
  • توصیه های شوندا رایمز برای پیچینگ

 

پیچینگ سریال تلویزیونی به چه معناست؟

پیچینگ سریال تلویزیونی، یک ارائه جامع است که شامل لاگ لاین (یا “ارائه آسانسوری”) است. در “کتاب مقدس پیچینگ”، یک طرح کلی از اتفاقاتی که در فصل اول سریال خواهد افتاد و یک فیلمنامه آزمایشی یا پایلوت کامل ارائه میدهید. برخی از فایل های پیچینگ ممکن است در محتوا متفاوت باشند، اما همه باید به مدیران شبکه یا شرکت‌های تولیدی که در حال بررسی ایده ها هستند، ایده اصلی سریال و همچنین سبک نوشتن شما را نشان دهند.

 

۴ مولفه پیچینگ یک سریال تلویزیونی:

۱- لاگ لاین که به عنوان “ارائه آسانسوری” نیز شناخته می شود. خلاصه ای کوتاه از ایده سریال تلویزیونی شماست و حداکثر باید یک یا دو جمله باشد و باید مفهوم اصلی نمایش را به وضوح نشان دهد. اصطلاح “ارائه آسانسوری” به این ایده اشاره دارد که باید مثل ارائه ایده ها به یک مدیر اجرایی در آسانسور به اندازه کافی کوتاه و سریع باشد. به عنوان مثال، لاگ لاین وینس گیلیگان برای سریال موفقیت آمیز AMC ، یعنی برکینگ بد ، چیزی شبیه به این بود: «تشخیص نهایی، پدری را که در تنگنا قرار دارد و عاشق است، به دنیای خصمانه تولید مواد مخدر غیرقانونی و انجمن‌های مرگبار آن می‌کشاند.»

 

۲- تک برگه: این فایل هم رزومه و هم نسخه فشرده ایده شما است. هدف از تک برگه این است که چیزی به مدیران بدهد تا پس از خروج از ساختمان هم شما را به خاطر بسپارند. مدیران استودیو در هفته صدها ارائه ایده می شنوند، بنابراین ایده تک برگه این است که شما با صدای واقعی خود، یک تاثیر خوب ایجاد کنید و برای حفظ این تصور پس از اینکه از آنجا رفتید، مفید است. تک برگه باید شامل نام، اطلاعات تماس، عناصر ضروری طرح شما مانند نام، ژانر، و لاگ لاین، یک تا سه پاراگراف کوتاه از ایده شما و آنچه می خواهد بیان کند، و هر گونه اطلاعات بیوگرافی مرتبط دیگر را شامل شود. به عنوان مثال، اگر سریال شما در مورد کار در معدن است و پدر شما به مدت ۲۰ سال در معدن کار کرده است، این جزئیات مرتبط خوبی است که باید در آن گنجانده شود.

 

۳- کتاب مقدس سریال: این جامع ترین بخش فایل پیچینگ است و باید شامل جزئیات شخصیت های شما، قوس دراماتیک سریال و موارد دیگر باشد. در حالت ایده آل، نباید کمتر از هفت صفحه باشد. می توانید با وارد کردن عنوان سریال و سپس نوشتن لاگ لاین شروع کنید. سپس، خلاصه‌ای مفصل داشته باشید که اتفاقات کل فصل اول را پوشش دهد، داستان درباره‌ی چه چیزی است، محل اتفاقات کجاست و نکته‌ی اصلی که می‌خواهید بیان کنید چیست. سپس باید بخشی را به شخصیت‌های کلیدی سریال اختصاص دهید – چه کسانی هستند، چرا مهم هستند، چه چیزی آن ها را هدایت می‌کند. ارتباط آن ها با دنیای سریال و سایر شخصیت ها چگونه اند؟ آیا ویژگی های عجیب و غریب یا نقص شخصیتی دارند که آن ها را جالب میکند؟ در مرحله بعد، خلاصه ای از قسمت اولی که ارسال می کنید ذکر کنید – چه اتفاقی می افتد، کجا و چرا. در نهایت، فراموش نکنید که فهرستی از تمام قسمت‌های فصل اول را درج کنید. دو تا سه جمله برای هر اپیزود بنویسید تا به کسانی که فیلمنامه شما را می خوانند نشان دهید قوس کلی داستان چیست (و به آن ها نشان دهید که در مورد بقیه سریال با جزئیات فکر کرده اید) .

 

۴- فیلمنامه پایلوت: شما باید یک فیلمنامه قسمت اول یا پایلوت را به صورت تکمیل شده ارسال کنید تا به هر کسی که متن شما را می‌خواند این شانس را بدهید که سبک نوشتاری شما را ارزیابی کند و تجسم آنچه در قسمت اول اتفاق می‌افتد را برای آن ها آسان کنید. پایلوت بسیار مهم است چون به مدیران اجرایی ایده خوبی از واکنش مخاطبان به نمایش شما میدهد.

 

۸ نکته برای پیچینگ یک سریال تلویزیونی:

  1. قبل از نوشتن پیچینگ کامل، پایلوت بنویسید: گاهی اوقات، مدیربرنامه باید فیلمنامه پایلوت را به شبکه ها ارسال کند. سپس شبکه ها بر اساس قدرت فیلمنامه آزمایشی تصمیم میگیرند که با چه کسی برای پیچینگ حضوری ملاقات کنند.
  2. ارائه خود را تمرین کنید: بدانید که بیشتر جلسات پیچینگ تلویزیونی کمتر از ۳۰ دقیقه طول میکشند. شما همین مدت زمان را برای ارائه کل ایده هایتان وقت دارید .
  3. بدانید که بعد از فصل اول چه اتفاقاتی می‌افتد: مدیران شبکه می‌خواهند ببینند که شما این توانایی را دارید که در مورد اینکه دو یا سه فصل آینده سریال چگونه خواهند بود صحبت کنید – این نشان می‌دهد که شما به پروژه خود ایمان دارید و به اندازه کافی جاه‌طلب هستید تا یک سریال طولانی مدت را حفظ کنید.
  4. در مورد اینکه سریال شما واقعاً درباره چه چیزی است صحبت کنید: نه فقط چیزهایی که اتفاق می افتند، بلکه درباره ایده ها و مفاهیم بزرگتر صحبت کنید. سریال شما چه چیزی میخواهد بگوید؟ تصویر بزرگی که دارید چیست؟
  5. در مورد شبکه هایی که برایشان پیچینگ می کنید تحقیق کنید: مدیران شبکه می خواهند ببینند که شما تکالیف خود را انجام داده اید. آماده باشید تا در مورد اینکه سریال شما با برنامه های فعلی یک شبکه مطابقت دارد و اینکه چرا برای آن شبکه مناسب است صحبت کنید.
  6. در جلسه پیچینگ انرژی و اشتیاق نشان دهید: گاهی اوقات مدیران بیش از ۵۰ جلسه پیچینگ در روز برگزار می کنند. اگر آن ها ببینند که شما چقدر در مورد ایده خود هیجان زده اید، سطح انرژی بالا خواهد رفت.
  7. سعی کنید به وسایل کمک بصری تکیه نکنید: مدیران شبکه می خواهند از خود شما بشنوند، نه اینکه پاورپوینت ببینند. بیشتر جلسات پیچینگ از شما می‌خواهند که مستقیماً با مدیران شبکه برای یک جلسه کامل ۲۰ دقیقه‌ای صحبت کنید.
  8. در مستندات خود دقیق باشید: اگر ایده خوبی دارید که می خواهید از آن استفاده کنید، مالکیت معنوی (IP) خود را ثبت کنید. همه سوابق، از جمله اسناد Google زمان بندی شده ، و هر ایمیل یا مکاتباتی که روند برنامه ریزی و توسعه شما را نشان میدهد، نگه دارید. اگر شبکه‌ای به ایده‌ی شما علاقه‌مند باشد، می‌خواهد ببیند که این ایده اصلی است و هیچ‌کس پس از پخش سریال از شما شکایت نخواهد کرد.

 

توصیه های جاد آپاتو برای پیچینگ:

  1. ارائه را کوتاه نگه دارید، نشان دهید که تا چه حد مناسب بازار فعلی است، بگویید که چقدر احساسی است، بدانید که چگونه به پایان می رسد، و خودتان را ثابت کنید.
  2. شما باید بتوانید داستان خود را در سه دقیقه یا کمتر توصیف کنید -گزارش لحظه به لحظه طولانی ارائه نکنید.
  3. افرادی که برای آن ها ارائه میدهید، به فروش آثار فکر می کنند، بنابراین به آن ها نشان دهید که از قبل به نحوه بازاریابی آن برای مخاطبان فکر کرده اید.
  4. داستان‌هایی که پشتوانه‌های احساسی قوی داشته باشند، مخاطبان را جذب می‌کنند، بنابراین حتماً هسته احساسی داستان خود را روشن کنید.
  5. اگر پایانی درست برای ارائه خود نداشته باشید، اعتماد استودیو را از دست خواهید داد. حتماً با این احساس که داستان چگونه به پایان میرسد وارد جلسه شوید.
  6. شنوندگان شما نه تنها باید پروژه را دوست داشته باشند، بلکه باید شما را دوست داشته باشند. ساخت یک فیلم ممکن است سال ها طول بکشد و یک سریال تلویزیونی قطعاً همینطور است. آیا مردم دلشان میخواهد برای مدت طولانی در کنار شما باشند؟ اگر نه، روی آن کار کنید. راحت و متمرکز شوید و سعی کنید سرگرم کننده باشید. به رد شدن ها با دید مثبت نگاه کنید. اگر پروژه شما را خوب درک نکنند، ممکن است آن را خراب کنند.

 

توصیه های شوندا رایمز برای پیچینگ:

  1. یک ارائه عالی، ساختار خوبی دارد، بصری است و به سرعت و به راحتی مفهوم و شخصیت های اصلی سریال شما را منتقل میکند.
  2. یک پیچینگ عالی باید همه این الزامات را در خود داشته باشد و بیش از پنج تا ده دقیقه طول نکشد: با طرح اولیه سریال خود شروع کنید. دنیای سریال خود را توضیح دهید. شخصیت های خود را معرفی کنید توضیح دهید که در قسمت اول چه اتفاقی می افتد. بگویید قرار است خنده دار، تکان دهنده یا عاشقانه باشد. در مورد اینکه تا چند قسمت برنامه ریزی کرده اید صحبت کنید. جمع بندی کنید و از شنوندگان تشکر کنید.
  3. به بازیگران یا یک موسیقی خاص اشاره نکنید، چون هرگز نمی‌دانید که سازنده، استودیو یا شبکه ممکن است چه رابطه‌ای با آن بازیگر یا نوازنده داشته باشد. شاید هنرمندی که می خواهید در قسمت اول خود استفاده کنید خیلی گران باشد. شاید استودیو ارتباط بدی با آن بازیگر خاص داشته باشد. این افکار ممکن است شنوندگان شما را از بخش اصلی صحبت شما یعنی داستان دور کند.
  4. قرار دادن خود در جای شبکه یا استودیو هرگز ضرری ندارد. به یاد داشته باشید – آن ها در نهایت سریالی را می خواهند که می دانند میتواند به مخاطب بفروشد و بازاریابی کند. با چه روش‌های خلاقانه‌ای می‌توانید سریال خود را به صورت بازار پسند توصیف کنید؟
  5. ساختن فیلم در هالیوود، چیزی فراتر از شناخت افراد مناسب است. ایجاد یک پیچینگ سرگرم کننده و محکم اولین گام برای ساخت اولین سریال تلویزیونی شماست.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

یک × 3 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+