سینما اسکولز

برای تست صداپیشگی چه کنیم ؟ ۹ نکته آماده سازی برای تست

برای تست صداپیشگی چه کنیم ؟ ۹ نکته آماده سازی برای تست

برای تبدیل شدن به یک صداپیشه موفق در زمینه تبلیغات، انیمه، کتاب های صوتی، فیلم های سینمایی و تلویزیونی یا بازی های ویدیویی، ابتدا باید در تست قبول شوید. دنیای صداپیشگی بسیار رقابتی است، اما با تمرین مداوم، اجرای دقیق و آموختن درس های بازیگری، می توانید در این رشته خلاقانه موفق شوید.

 

 مسترکلاس آموزش صداپیشگی توسط نانسی کارترایت

 

۹ نکته برای یک تست صداپیشگی موفقیت آمیز :

چند نکته مفید برای کمک به صداپیشگان برای آماده شدن برای تست صدا:

  1. صدایتان را گرم کنید : بخش مهمی از آماده شدن برای تست صدا، گرم کردن صدای خود از طریق تمرینات صدا است. انجام ورم آپ صدا و تمرینات تنفسی به شما کمک می کند تا برای کار دوبله آماده شوید ، چون تارهای صوتی شما را باز می کنند و به کنترل تنفس کمک می کنند. علاوه بر این، تمرینات تلفظ صحیح در حین گرم کردن می‌تواند به شما کمک کند تا با پشتیبانی تنفس و وضوح مناسب در ادای کلمات به راحتی یک صدای ضبط شده خوب داشته باشید .
  2. به نکات ذکر شده توجه داشته باشید : در برگه های آفیش شما ممکن است یادداشت‌هایی درباره دستورالعمل متن و اطلاعات بیشتر درباره نحوه اجرای کاراکتر ، توسط کارگردان ذکر شده باشد . (نوع گویش، محدوده سنی، سبک خواندن و غیره). این یادداشت‌ها را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که تست صدای شما به دلیل پیروی نکردن از این دستورالعمل‌ها رد صلاحیت نمی‌شود .
  3. متن را خوب مطالعه کنید : قبل از رفتن به تست صدا، یک فیلمنامه (یا بخشی از فیلمنامه که مربوط به شماست) از سمت مسئول انتخاب بازیگران یا خدمات دریافت خواهید کرد . این متن ، زمینه ای برای رسیدن به نحوه اجرای دیالوگ ها را برای شما فراهم می کند، به همین دلیل است که باید قبل از انجام تست آن را مطالعه کنید. فیلمنامه خود را با دقت بخوانید تا درک خوبی از مسیر کلمات و بهترین راه اجرای آنها داشته باشید. اگر هم الان قرار نیست در هیچ تست صداپیشگی شرکت کنید، از اینترنت فیلمنامه های رایگان دانلود کنید تا با خواندن آن ها ، مهارت های خود را تقویت کنید. سپس فیلمنامه ها را مطالعه کرده و تجزیه تحلیل کنید و به رنگ های صدایی مختلفی که دوست دارید در آینده استفاده کنید توجه کنید.
  4.  از مهارت های بازیگری خود استفاده کنید : یک صداپیشه حرفه ای فقط صدای عالی ندارد. او باید مهارت های بازیگری هم داشته باشد . کارهای دوبله نیاز به سبک های مختلف اجرایی دارند. یک پروژه تبلیغاتی ممکن است از شما بخواهد که از صدای یک گوینده استفاده کنید ، در حالی که دیگری ممکن است به لهجه نیاز داشته باشد. صداپیشگان ممکن است در کلاس های بازیگری شرکت کنند یا یک مربی بازیگری بگیرند تا روی اجرای دیالوگ ها و تکنیک آن ها کار کند. قبل از تست دوبله، روی نحوه ادای جملات خود از طریق تمرین شخصی یا تمرین با مربی کار کنید تا مطمئن شوید که در موقعیت مناسبی برای وارد شدن به شخصیت قرار دارید.
  5. به نحوه تلفظ کلمات توجه کنید : متن را به طور کامل و دقیق بخوانید و اطمینان حاصل کنید که می توانید کلمات ناآشنا را به درستی تلفظ کنید. از قبل کلمات را سرچ کنید و تمرین کنید که هنگام ادای جملات، آن ها را طبیعی‌تر نشان دهید .
  6. از تجهیزات با کیفیت استفاده کنید : اگر خودتان به عنوان صدابردار استودیوی خانگی خودتان فعالیت می‌کنید، خیلی مهم است که از بهترین تجهیزاتی که می توانید تهیه کنید استفاده کنید، چون همین امر می تواند بر تمام صدای شما تأثیر بگذارد. نرم افزار های مخصوص پس تولید فقط می توانند صدای شما را تا حدی ویرایش کنند، بنابراین جدا از یک اتاق کوچک و ساکت، تجهیزات شما هم باید بهترین کیفیت را داشته باشند. شما نیازی به خرید تجهیزات بسیار گران و پیشرفته ندارید—یک عالمه تجهیزات ضبط صدا با کیفیت بالا برای کسانی که بودجه کمی دارند در دسترس است.
  7. خودتان را درست معرفی کنید : قبل از شروع تست صدا، باید خودتان را معرفی کنید – که یک مقدمه کوتاه است و در آن ، اسم خود و پروژه ای که برای آن نقش می‌خوانید را بیان می کنید. شما می توانید معرفی خود را با صدای کاراکتر یا لحن آن اثر انجام دهید. به عنوان مثال، برای دادن تست تبلیغات چی پف از یک لحن شاد استفاده کنید ! ویدئوی معرفی شما باید کمتر از پنج ثانیه باشد و شامل نام و نام خانوادگی، نام پروژه و تعداد برداشت های نوار ویدئوی تست شما باشد. وب‌سایت‌های آگهی شغلی که برای فرستادن تست های بازیگری از صداپیشگان اشتراک سالانه دریافت می‌کنند ، به شما اجازه نمی‌دهند نام خود را در معرفی قرار دهید. با این حال، هنوز هم می‌توانید تعداد برداشت های ضبط شده را ذکر کنید تا به مسئول انتخاب نقش اطلاع دهید که چندین برداشت در فایل وجود دارد، که بعد از تمام شدن فایل اول ، بقیه فایل ها را کنار نگذارد و ببیند.
  8. چند برداشت ضبط کنید : هنرمندان صداپیشه باید حداقل دو برداشت ضبط کنند تا به مسئول انتخاب صداپیشه، گزینه‌های بیشتری بدهند. اکثر افراد حرفه ایِ مسئول انتخاب بازیگر یا کارفرماها ، همان بار اول صدای مناسب برای نقش را تشخیص می‌دهند، اما داشتن چند برداشت دیگر هم ممکن است به آن ها کمک کند که متقاعدشان کنید شما بهترین صدا برای این کار هستید . برداشت‌های مختلف خود را با برچسب‌گذاری به ترتیب ضبط ثبت کنید تا مطمئن شوید که بهترین مورد را برای مسئول انتخاب بازیگر ارسال می‌کنید.
  9. با نرم افزار خود آشنا باشید : اگر با استفاده از تجهیزات ضبط صدای استودیوی خانگی خودتان تست می‌دهید، باید بدانید که چطور از نرم‌افزار های مربوطه برای ویرایش، برش، و خروجی گرفتن از فایل‌های صوتی خود و ارسال به مسئول انتخاب بازیگر یا مشتری استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت خوب و فضای ذخیره سازی کافی در رایانه یا هارد اکسترنال برای ذخیره فایل های صوتی دارید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

19 − 9 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+