سینما اسکولز

نکاتی برای ساخت پادکست: ۹ توصیه برای بهبود پادکست های شما

نکاتی برای ساخت پادکست: ۹ توصیه برای بهبود پادکست های شما

در این مقاله در مورد فرآیند پس تولید ساخت پادکست، محتوای خوب برای پادکست و اینکه چرا موفق ترین پادکست ها دارای صدای با کیفیت بالا هستند و سایر نکات خواهید آموخت.

 

فهرست مطالب:

  • پادکست چیست؟
  • ۹ نکته برای بهبود پادکست شما

 

پادکست چیست؟

پادکست مجموعه یا مجموعه ای از فایل های صوتی دیجیتال است که برای دانلود یا گوش دادن به صورت آنلاین در دسترس مردم قرار دارند. هر فایل صوتی ضبط شده ، به عنوان یک اپیزود پادکست شناخته می شود. پادکست‌ها معمولاً توسط یک فرد یا چند مجری مشترک که گفتگو را هدایت می‌کنند، داستان‌هایی را به اشتراک می‌گذارند یا اخبار را گزارش می کنند، میزبانی می‌شوند. سازنده یک پادکست با عنوان پادکستر شناخته می شود. پادکست ها در برنامه های پخش استریم مانند اسپاتیفای، استیچر، آی‌تیونز،  گوگل پادکست  یا اپل پادکست (برنامه های پادکست iOS) میزبانی می شوند.

تاریخچه تولید پادکست با تولید آی پد آغاز شد. در واقع، کلمه “پادکست” یک کلمه ترکیبی است – ترکیبی از کلمه “” iPod و “” broadcast .

 

۹ نکته برای بهبود پادکست شما:

اگر از قبل یاد گرفته اید که چگونه یک پادکست را شروع کنید و آماده این هستید که پادکست خود را به سطح بعدی برسانید، این نکات پادکست برای شماست:

یک قالب پادکست ایجاد کنید:  شما به راحتی می توانید با ایجاد یک الگو برای هر قسمت پادکست، گردش کار خود را بهبود بخشید. آن الگو باید قالب پادکست را تعیین کند و شامل مقدمه و پادکست های از پیش ضبط شده باشد. برای کمک به ایجاد انتظارات برای شنونده، بهترین پادکست ها قالب را در شروع قسمت اول معرفی می کنند. همیشه می‌توانید قالب‌های جدیدی را برای پادکست خود معرفی یا امتحان کنید، اما در نظر داشته باشید که برای هر فصل یک الگو را حفظ کنید تا از تجربه‌ای آزاردهنده برای شنونده جلوگیری کنید.

 

کیفیت صدای خود را با تجهیزات ضبط مناسب بهبود ببخشید.  تجهیزات مناسب و خوب برای پادکست با شفاف‌تر کردن، کاهش تیزی صدا و قابل اطمینان‌تر کردن صدای شما، کیفیت صدای شما را بهبود می‌بخشد. چه با یک پادکستر دیگر در حال ضبط پادکست باشید یا در حال مصاحبه با مصاحبه شوندگان حضوری باشید، یا از طریق زوم یا اسکایپ کار کنید، داشتن تجهیزات مناسب میتواند به بهبود کیفیت صدا کمک کند. به جای استفاده از میکروفون داخلی دستگاه خود، یک میکروفون USB با پاپ فیلتر بخرید. شروع با صدای با کیفیت بالا این مزیت را دارد که بعداً فرآیند ویرایش پادکست را آسان‌تر می‌کند.

 

در محیطی آرام ضبط کنید. استودیو بهترین محیط را برای ضبط پادکست فراهم میکند، اما یک اتاق کوچک و ساکت هم میتواند موقع ضبط در خانه به خوبی کار کند. فضاهای کوچک با سطوح نرم، پتانسیل ایجاد نویز پس‌زمینه و پژواک‌هایی که می‌توانند فایل صوتی شما را شلوغ کنند را کاهش می‌دهند.

 

ابتدا نرم افزار های رایگان ضبط و ویرایش صدا را امتحان کنید. چندین نرم افزار برای ویرایش و ضبط صدا در بازار موجود اند که پیدا کردن نرم افزاری که برای شما مناسب باشد را آسان میکند. اکثر نرم افزارهای ضبط در سطح ابتدایی (مانند GarageBand یا Audacity) رایگان و مناسب برای نیازهای پادکسترهایی هستند که برای اولین بار کار می کنند. اگر می‌خواهید کنترل بیشتری بر فرآیند ویرایش داشته باشید یا به جلوه‌های صوتی خاصی نیاز دارید، قبل از خرید نرم‌افزار کاملاً جدید، افزونه‌ها را خریداری کنید.

 

از موسیقی آغازین استفاده کنید. با شروع هر قسمت با موسیقی آغازین درست، لحن مناسبی را برای پادکست خود تنظیم کنید. شما می توانید موسیقی خود را ضبط کنید، یک نوازنده استخدام کنید، یا از موسیقی های بدون حق امتیازی که می توانید به صورت آنلاین به صورت رایگان پیدا کنید استفاده کنید.

 

از طراحی چشم نوازی برای کاور پادکست استفاده کنید!  طراحی کاور پادکست اولین چیزی است که شنوندگان بالقوه هنگام سرچ در فهرست‌ پادکست های موجود خواهند دید. اطمینان حاصل کنید که در کاور شما نام پادکست شما ذکر شده و به شنوندگان جدید ایده‌ای درباره موضوع برنامه شما می‌دهد.

 

یادداشت های چشم گیری برای توضیح پادکست بنویسید.  یک سری یادداشت و توضیحات در کنار هر اپیزود پادکست قرار دهید. این یادداشت‌های نمایش داده شده می‌تواند شامل بخشی از متن پادکست، لینک های مفید، عوامل یا شرح مختصری از آن اپیزود باشد.

 

با انتشار مطالب کمکی به صورت آنلاین پادکست خود را تبلیغ کنید.  پادکست خود را با ایجاد یک وب سایت برای پادکست تبلیغ کنید. ساختن و نوشتن بلاگ درباره اپیزودهای جدید و موضوعات مرتبطی که به آن ها علاقه دارید، راهی عالی برای جذب شنوندگان جدید و بهبود سیستم بهینه سازی موتور جستجو یا SEO شما است. سئو به موقعیت وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو کمک میکند و یکی از بهترین ابزارها برای جذب فالوورهای جدید و بالقوه است. یک وب‌سایت راه‌اندازی شده هم می‌تواند به حمایت از تلاش‌های آینده درآمدزایی مانند محتوای حمایت‌شده یا کالاهای پادکست کمک کند.

 

پادکست خود را در چندین پلتفرم منتشر کنید. چندین سرویس میزبانی پادکست محبوب در دنیا وجود دارند که بدون هیچ هزینه ای پادکست شما را میزبانی می کنند. در دسترس قرار دادن پادکست خود تا بیشترین حد امکان؛ به گسترش مخاطبان شما کمک میکند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

12 − پنج =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+