سینما اسکولز

راهنمای صداپیشگی: هفت نکته برای بهبود مهارت های صداپیشگی

راهنمای صداپیشگی: هفت نکته برای بهبود مهارت های صداپیشگی

اگر صدایی عالی و مهارت های بازیگری مناسبی دارید، می توانید وارد صنعت صداپیشگی شوید و به یک صداپیشه موفق تبدیل شوید. تنها چیزی که نیاز دارید زمان، آموزش دیدن ، فضایی آرام و تمرین بسیار زیاد است.

 

 مسترکلاس آموزش صداپیشگی توسط نانسی کارترایت

 

 صداپیشگی چیست؟

صداپیشگی یک هنر اجرایی است که در آن ، بازیگران از صدای خود برای سرگرم کردن، روایت کردن یا معرفی محصولات برای تبلیغات، ارائه صدای شخصیت های انیمیشن، خواندن کتاب‌های صوتی، بازی‌های ویدیویی و محتوای آموزشی استفاده می‌کنند. یک صداپیشه علاوه بر انتقال احساسات ، شبیه سازی یا ادای صداهای کاراکترها، باید مهارت های بازیگری هم داشته باشد. از آنجایی که صداپیشگان به ندرت در تصویر دیده می شوند، صدای آنها تنها وسیله بیان احساساتشان است.

هنر صداپیشگی برای رسیدن به عملکرد لازم برای برنامه یا اجراها ،  به توانایی تغییر آهنگ صدا ، ارائه نقش های مختلف، بیانی بی عیب و نقص و تغییر لحن نیاز دارد. بازیگران تازه کار، معمولی ​​و کارکشته ، همه باید  به صورت منظم و مداوم تمرین داشته باشند و همیشه مهارت های صدایی خود را برای ارائه بهترین اجرای ممکن بهبود بخشند. خیلی از هنرمندان حرفه ای صداپیشه ، یک استودیوی خانگی دارای عایق صدا برای ضبط، تست صدا یا تمرین راه اندازی می کنند.

 

هفت نکته برای کمک به بهبود مهارت های صداپیشگی :

صداپیشگی ، حرفه ای‌ست که نیاز به تمرین، اعتماد به نفس و نظم دارد. در این مقاله چند نکته برای کمک به بهبود مهارت های شما آورده شده است تا بتوانید شغل حرفه ای صداپیشگی خود را شروع کنید:

  1. درباره کاراکترتان تحقیق کنید : بخشی از خلق کاراکتر های گوناگون با الگوهای صوتی خاص، انجام تحقیقات و کاوش های لازم است. زمانی که کاراکترتان را به خوبی درک کردید، می توانید تمرین کنید و دیالوگ هایش را بیان کنید و ببینید که چطور می توانید دیالوگ ها را ادا کنید. خیلی مهم است که قبل از جلسه ضبط به طور گسترده روی متن کار کنید.
  2. تمرینات وارم آپ صدا انجام دهید :  بخش بسیار مهمی از آماده شدن برای کار صداپیشگی یا تست صدا ، گرم کردن صدا از طریق تمرینات صدا است. گرم کردن صدا و انجام تمرینات تنفسی ابزار مفیدی برای آماده شدن برای هر اجراست، اما به طور ویژه ، هنگام آماده شدن برای انجام کار صداپیشگی سودمند است. گرم کردن صدا و تمرینات تلفظ صحیح هجاها می تواند کار شما برای تبدیل شدن به یک “گوینده” با تنفس صحیح و مناسب و وضوح در ضبط صدا را آسان کند.
  3. خود را در نقش غرق کنید : یک صداپیشه خوب اگر اقتضای آن نقش باشد ، باید دراماتیک و تئاتری عمل کند. شما باید به طور کامل در نقش غوطه ور شوید، شخصیت را شکل دهید و اجرایی باورپذیر ارائه دهید. صداپیشگی درست مثل بازیگری است، با این تفاوت که تمام کارهای بازیگریش از طریق صدا انجام می‌گیرد .
  4. در کلاس های بازیگری شرکت کنید : صداپیشگی فقط خواندن کلمات از روی صفحه نیست، بلکه به مهارت های بازیگری هم نیاز دارد. آموزش دیدن توسط یک مربی بازیگری می تواند به تقویت و بهبود توانایی های شما کمک کند و شما را به یک بازیگر با اعتماد به نفس و قابل باورتر تبدیل کند.
  5. مربی صداپیشگی بگیرید : صداپیشگی به چیزی بیش از استفاده از یک صدای خنده دار یا تأثیرگذاری احساسی نیاز دارد. یک مربی صداپیشگی می‌تواند به بهبود مهارت‌های تکنیکال شما مثل تنفس، تلفظ، بیان و اجرا کمک کند تا بدانید چگونه هر جمله را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید.
  6.  به حرفه ای ها گوش کنید : برای بررسی کار صداپیشگان حرفه ای و مورد علاقه خود، تبلیغات، کارتون ها، یا بازی های ویدیویی که آن ها دوبله کرده‌اند را تماشا کنید. به انتخاب‌هایی که آن ها در نحوه اجرای خود انجام می‌دهند گوش دهید و به نحوه تغییر لحن و آهنگ صدایشان توجه کنید. همچنین می‌توانید به پادکست‌های مربوط به صداپیشگی گوش دهید تا نکاتی در زمینه نحوه پرداخت صداپیشگان حرفه‌ای به نقش‌های بخصوص یاد بگیرید .
  7. تمرین کنید : تمرین کردن حتی زمانی که در یک استودیوی ضبط حرفه ای صدا قرار ندارید بسیار مهم است. خیلی از دوبلورهای حرفه ای ، استودیوهای خانگی ضبط صدا و تقویت مهارت های صدایی خود را دارند. پس از اینکه یک استودیو برای خود ساختید ، از روی متن ها بخوانید و با گوش دادن به صداهای ضبط شده خود تمرین کنید. تمرین به شما کمک می‌کند صدایی حرفه‌ای بسازید که برای مسئول انتخاب صداپیشه برای نقش و مخاطبان جذاب باشد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

8 + ده =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+