سینما اسکولز

نحوه راه اندازی یک کمپانی تولید فیلم در ۱۲ مرحله

نحوه راه اندازی یک کمپانی تولید فیلم در ۱۲ مرحله

اگر کمپانی فیلمسازی خودتان را راه اندازی کنید ، برای شما این امکان فراهم می‌شود که کنترل هنری کاملی روی پروژه های تلویزیونی و سینمایی که می خواهید بسازید و تولید کنید داشته باشید . همینطور که در این مسیر شغلی قدم بر می‌دارید، این دوازده نکته کلیدی در مورد چگونگی راه اندازی یک شرکت تولید فیلم را در نظر داشته باشید.

 

کمپانی‌ فیلمسازی دقیقاً یعنی چه؟

«کمپانی های فیلمسازی» مسئول بخش فیزیکی تولید محتواهای ویدیویی مثل فیلم‌های سینمایی، سریال های تلویزیونی و موزیک ویدیوها هستند. معمولاً شرکت‌های تولید فیلم دو نوع پروژه محتوایی تولید می‌کنند : محتوایی که خودشان با استفاده از تیم خلاقه خودشان تولید می‌کنند و محتوایی که در جهت تولید ، بدون دخالت خلاقانه در فرآیند خلق اثر استخدام می‌شوند.

 

چطور یک کمپانی فیلمسازی راه اندازی کنیم؟

قبل از اینکه بتوانید کمپانی فیلمسازی خودتان را راه اندازی کنید، باید حتماً یک بیزینس پلن واضح و روشن داشته باشید. راه اندازی یک شرکت تولید فیلم می تواند کار دلهره آوری باشد، اما اگر مراحل را درست دنبال کنید، می توانید شرکت خود را با موفقیت تاسیس کنید. برای این کار ، این مراحل را سپری کنید :

 

زمینه کاری کمپانی خود را مشخص کنید: قصد دارید در تولید چه نوع محتوایی تخصص داشته باشید؟ شاید بخواهید فیلم‌های ترسناک کم‌هزینه تولید کنید، یا شاید بخواهید تمرکزتان را روی پروژه‌های ژانر علمی تخیلی یا فیلم‌های مستقل هنری بگذارید. به هرحال این مهم است که هویت برند شرکتتان را مشخص کنید تا هنگام انتخاب پروژه برای تولید ، مسیرتان روشن شود .

 

نام شرکت را انتخاب کنید: نامی انتخاب کنید که هویت شرکت شما را نشان بدهد، به یاد ماندنی باشد و برای خودتان هم معنا داشته باشد. وقتی که بهترین اسم را انتخاب کردید، اطمینان حاصل کنید که قبلاً توسط شرکت دیگری انتخاب نشده و بعد ، برای نشان تجاری اقدام کنید .

 

یک بیزینس پلن دقیق بنویسید: یک بیزینس پلن یا طرح تجاری مستحکم ، کلید راه اندازی یک شرکت تولید فیلم با اعتبار مالی و کارآمد است. از چیزهای کوچک شروع کنید و از یک مدل کسب و کار (Business Model) استفاده کنید که به شما امکان می دهد به تدریج از یک نهاد تجاری کوچک به یک واحد بزرگتر تبدیل شوید. به طور مشخص، در زمینه هزینه های راه اندازی شرکت، از نیروهای کار گرفته تا فضاهای اداری و مالیات های ایالتی و فدرال، همه این ها را برنامه ریزی کنید. یک بیانیه مأموریت تهیه کنید که اهداف شرکت فیلمسازی شما و اینکه برای سود بردن از کسب و کار تولید ویدیو چه برنامه ای دارید را خلاصه کند. سپس به این فکر کنید که می خواهید بعد از پایان سال اول کجا باشید. چه فرصت های تجاری را در پنج سال آینده دنبال می کنید؟ یک تعادل درست بین جاه طلبی ها و چیزهای دست یافتنی ایجاد کنید.

 

یک وکیل استخدام کنید: مراحل لازمی که باید برای راه اندازی یک شرکت فیلمسازی طی کنید ، پیچیده است، بنابراین یک وکیل متخصص در زمینه امور تجاری یا یک وکیل متخصص در زمینه حقوق رسانه و سینما استخدام کنید تا در طول فرآیند به شما مشاوره حقوقی بدهد. وکیل شما تمام اسنادی که برای شروع کسب و کارتان نیاز دارید را بررسی می کند و پس از راه اندازی شرکت، می تواند به شما در استخدام کارکنان و ایجاد قرارداد برای پروژه هایتان کمک کند.

 

کسب و کار خود را به صورت حقوقی ثبت کنید: اگر می خواهید کسب و کارتان را به روش درست شروع کنید، باید آن را به صورت رسمی به عنوان یک “شرکت با مسئولیت محدود”، یک S-Corp، یک C-Corp یا یک موسسه انفرادی سازماندهی کنید. در حالی که یک موسسه انفرادی ، ساده ترین نهاد حقوقی برای تاسیس کردن است، اشکالش این است که شما به عنوان مالک ، قانوناً مسئول هرگونه دعوی علیه شرکت هستید. یک شرکت با مسئولیت محدود (یا LLC) گزینه بهتری برای اکثر شرکت های فیلمسازی است که شروع به کار می‌کنند چون انعطاف پذیری زیادی در رابطه با مسئولیت های قانونی و مالیات های تجاری ارائه می دهد.

 

به دنبال بودجه باشید : یک شرکت فیلمسازی برای رشد کردن به پول نیاز دارد. مگر اینکه خودتان مستقلاً ثروتمند باشید، وگرنه احتمالاً مجبور خواهید بود از طرح کسب و کار خود برای تضمین دریافت یک وام کسب و کار کوچک (از جمله حد اعتبار) یا تماس با سرمایه گذاران فرشته (از طریق تأمین مالی جمعی یا ارتباطات شخصی) استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ریسک تاسیس شرکت شما آنقدر زیاد نیست که در صورت عدم موفقیت ، در معرض خطر نابودی مالی قرار بگیرید.

 

مراحل اداری و کاغذبازی ها را سر و سامان دهید: وقتی خودتان مسئول شرکت تولید فیلم خودتان باشید، مسئولیت انجام کارهای جزئی زیادی را بر عهده دارید. شما باید یک حساب بانکی تجاری ایجاد کنید، یک شماره شناسایی کارفرما از IRS دریافت کنید، و یک قرارداد عملیاتی و اساسنامه سازمان را ثبت کنید. بسته به محل کسب و کار شما، ایالت ها و شهرداری ها ممکن است به مجوزهای کسب و کار نیاز داشته باشند و معمولاً مالیات کسب و کار سالانه دریافت می کنند.

 

یک تیم حرفه ای از مدیران تشکیل دهید : ایده های عالی معمولاً از گروه هایی از افراد سرچشمه می گیرند،بنابراین باید به دنبال کارمندان نمونه باشید تا به تحقق ایده های شما کمک کنند. شما باید چهار نفر را برای تیم اجرایی خود استخدام کنید : یک مدیر توسعه (که تصمیم می‌گیرد چه فیلمنامه‌هایی را تولید کنید و تیم خلاقه را هدایت می‌کند)، یک سرپرست تولید (که مسئول بودجه‌بندی و فرآیند تولید اثر است)، سرپرست بخش پس تولید (که بر فرآیند تدوین نظارت می کند)، و مدیر پخش (که مسئول بازاریابی و فروش محتوای شما است). سایر موقعیت‌های شغلی در بخش خلاقه تولید فیلم ، مثلاً نویسندگان، بازیگران، کارگردانان و فیلمبرداران معمولاً به‌جای کار تمام وقت با یک شرکت، به صورت پروژه محور استخدام می‌شوند.

 

یک حسابدار تولیدی استخدام کنید : رسیدگی به پرداخت حقوق و دستمزد افراد در صنعت سرگرمی یک کار پیچیده است، بنابراین برای رسیدگی به بخش حسابداری شرکت ، به یک حسابدار رسمی خبره و آموزش دیده در زمینه تامین مالی صنعت سینما و سرگرمی نیاز دارید. حسابداران تولیدی به صورت تخصصی آموزش دیده اند تا با عوامل فیلم که دائماً در حال چرخش بین پروژه ها هستند و در دنیای فیلمسازی خیلی رایج است ، همراه با قوانین و مقررات مختلف مرتبط با اتحادیه های مختلف این صنعت، کار کنند.

 

پروژه تولید فیلم خود را بیمه کنید : حوادث غیر مترقبه ای در تولید فیلم رخ می دهند- از سُر خوردن اعضای عوامل سر صحنه گرفته تا مجروح شدن بدلکاران در حین فیلمبرداری شاهکارهای خطرناک. برای همین در صورت وقوع هر گونه حادثه غیرمنتظره، به یک بیمه نامه خوب برای محافظت از همه نیاز دارید.

 

برای اثبات شرکت خود ،پروژه های آزمایشی تولید کنید: زمانی که شرکت شما تازه شروع به کار می کند،ممکن است بخواهید نمونه های اثبات مفهومی کوتاه تر و ارزان تری تولید کنید تا صدای شرکت و توانایی های تیم خود را به نمایش بگذارید. فیلم‌های کوتاه و سریال های آزمایشی تلویزیونی (پایلوت‌های فشرده) می‌توانند ابزار خوبی برای متقاعد کردن استودیوها و سرمایه‌گذاران برای تامین مالی پروژه‌های طولانی و بلندمدت باشند.

 

یک وب سایت بسازید و در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید : دست اندرکاران در هالیوود باید بتوانند شرکت شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، بنابراین یک طراح وب سایت استخدام کنید تا یک وب سایت ساده اما آگاهی دهنده برای شرکت شما بسازد . معمولاً در زمینه وب‌سایت‌های کمپانی های فیلمسازی ، زیبایی در سادگی است—اطلاعات تماس و نمونه‌های مختصر و مفیدی از آثارتان معمولاً تمام چیزی است که نیاز دارید. خیلی مهم است که در شبکه های اجتماعی هم حضور داشته باشید، ولی تا زمانی که شرکت شما به یک جریان دائمی تولید آثار گسترش پیدا نکرده، ممکن است نیازی به استخدام یک شخص برای گرداندن صفحات اجتماعی نداشته باشید .

دیدگاه‌ها (0)

*
*

19 − 7 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+