سینما اسکولز

چگونه بودجه فیلم خود را با سرمایه گذاری جمعی تامین کنیم؟

چگونه بودجه فیلم خود را با سرمایه گذاری جمعی تامین کنیم؟ ۷ روش عالی برای تامین مالی جمعی

فیلمسازان مستقل اغلب برای تامین بودجه کار خود، یک سری کمپین های سرمایه گذاری جمعی راه اندازی می کنند. در این مقاله هفت نکته برای ایجاد یک کمپین موفق برای جمع آوری سرمایه به صورت جمعی یا اصطلاحاً (کرودفاندینگ) آورده شده است.

 

فیلم مستقل، به هر فیلم کوتاه یا بلندی گفته می‌شود که بدون حمایت مالی از سمت یک استودیوی بزرگ یا شرکت سازنده فیلم تولید می شود. فیلمسازان مستقل اغلب برای تأمین بودجه ساخت فیلم خود از ابزارهای جایگزین، مانند جمع آوری کمک های مالی به صورت جمعی استفاده می کنند. شما هم اگر می خواهید فیلم مستقل خود را بسازید، در این مقاله با نکاتی آشنا خواهید شد که به شما کمک می کنند یک کمپین موفق جمع آوری کمک های مالی راه‌اندازی کنید.

 

چگونه بودجه فیلم خود را با سرمایه گذاری جمعی تامین کنیم؟

بسیاری از فیلمسازان مستقل از پلتفرم های تامین مالی جمعی برای جمع آوری بودجه برای فیلم های کوتاه یا پروژه های بلند خود استفاده می کنند. اگر مایل به راه‌اندازی یک کمپین سرمایه‌گذاری جمعی برای فیلم بعدی خود هستید، این چند روش بسیار مفید هستند:

۱- پلتفرم خود را انتخاب کنید: پلتفرم های مختلف تامین مالی جمعی اهداف مختلفی را دنبال می کنند. یک سری پلتفرم‌ها از شما می‌خواهند که در یک بازه زمانی مشخص به سقف مالی از پیش تعیین‌شده خود برسید تا بودجه دریافت کنید، در حالی که بعضی پلتفرم‌ها به شما امکان می‌دهند بدون رسیدن به یک سقف زمانی بخصوص هر کمکی که میخواهید را جمع‌آوری کنید. در مورد نیازهای هر سایت تامین مالی جمعی تحقیق کنید تا مشخص کنید کدام پلتفرم برای شما و پروژه شما مناسب تر است.

 

۲- یک هدف معقول تعیین کنید: قبل از راه اندازی کمپین تامین مالی جمعی، باید بودجه فیلم خود را مشخص کنید. بودجه شما باید برای پرداخت دستمزد بازیگران، عوامل، لوکیشن و تجهیزات کافی باشد. حداقل بودجه ای که برای تکمیل فیلم با بودجه ای ناچیز نیاز دارید را در نظر بگیرید. سپس در مورد حداکثر بودجه ای که ممکن است فیلم شما نیاز داشته باشد نیز فکر کنید. از این اطلاعات برای ایجاد یک بودجه معقول که هزینه های اولیه تولید شما را پوشش میدهد، استفاده کنید. هنگامی که بودجه خود را تعیین کردید، یک طرح کلی از هزینه های اساسی ایجاد کنید که بتوانید در صفحه پروژه خود به اشتراک بگذارید.

 

۳- مدت زمان کمپین را مشخص کنید: ایجاد یک کمپین کوتاه مدت میتواند راه خوبی برای ایجاد هیجان و اشتیاق در میان اهداکنندگان بالقوه باشد. با این حال، اگر بازه زمانی کمپین شما خیلی کوتاه باشد، ممکن است وقت نداشته باشید که در مورد پروژه خود به یک شبکه گسترده از مردم اطلاع رسانی کنید. اگر کمپین بیش از حد طول بکشد، تلاش های جمع آوری کمک های مالی شما به طور بالقوه میتواند انرژی خود را از دست بدهد. هدف، شبکه افراد و نیازهای پروژه خود را در نظر بگیرید، سپس یک بازه زمانی معقول را انتخاب کنید که در آن پروژه شما بتواند به هدف تامین مالی خود برسد. پس از تعیین چارچوب زمانی، ایده هایی را برای ایجاد علاقه و هیجان برای اهداکنندگان بالقوه مطرح کنید.

 

۴- یک فایل ارائه درست و حسابی تهیه کنید: یکی از بهترین راه‌ها برای ترویج یک کمپین سرمایه‌گذاری جمعی موفق، ساختن یک ویدیوی کوتاه است که توضیح ‌دهد چرا مردم باید به پروژه شما کمک مالی کنند. نشان دادن اشتیاق، ارتباط واضح و مختصر و مفید بودن، کلیدهای ایجاد ویدیویی هستند که با اهداکنندگان ارتباط برقرار کند. یک متن کوتاه بنویسید که مشخص کند شما چه کسی هستید، فیلم شما درباره چیست، چرا آن را می سازید و چرا به حمایت مالی نیاز دارید. فایل ارائه خود را زیر پنج دقیقه نگه دارید. سعی کنید با مخاطبان هدف خود در سطح احساسی ارتباط برقرار کنید تا اهمیت جمع آوری کمک مالی خود و ارتباط پروژه با سفر شما به عنوان یک فیلمساز را بیان کنید.

 

۵- انگیزه ایجاد کنید: اگر دارید در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی کمپین ایجاد می‌کنید، کارهایی انجام دهید که انگیزه ایجاد کند و برای اهداکنندگان بالقوه جذاب باشد. مشوق‌های رایج برای کمپین‌های فیلم مستقل عبارتند از: یک کپی دیجیتال یا فیزیکی از فیلم، بلیت‌های اولین نمایش فیلم در اکران، قدردانی ویژه در تیتراژ فیلم، یا کالاهایی مانند وسایل و پوشاک. این جوایز می توانند اشتیاق برای پروژه شما را تقویت کنند و اهدا کنندگان بالقوه را تشویق کنند تا بخشی از کمپین شما شوند.

 

۶- سرمایه گذاران خود را در جریان قرار دهید: با این که ویدیوهای ساخته شده توسط شما می‌توانند اهداکنندگان سرمایه را متقاعد کنند که از پروژه شما حمایت کنند، اینکه آن‌ها را به صورت منظم و با جزئیات در جریان پیشرفت کار خود قرار دهید بسیار ضروری است. اهداکنندگان دارند در کار شما سرمایه گذاری می کنند و این وظیفه شماست که آن ها را به صورت شفاف در جریان نحوه استفاده از پولشان در پروژه قرار دهید. اهداکنندگان اغلب نظرات خود را از طریق پلتفرم به شما ارسال می کنند یا پیام خصوصی ارسال می کنند. یک جلسه را در هر هفته برنامه ریزی کنید تا به سؤالات آن ها پاسخ دهید و از مشارکتشان استفاده کنید. در جریان قرار دادن اهداکنندگان در مورد هر گونه پیشرفت در کار به آن ها اطمینان میدهد که برای کمکشان ارزش قائل هستید.

 

۷- کمپین خود را تبلیغ کنید: شما باید کمپین خود را به هر طریقی که می توانید تبلیغ کنید. برای کمپین و پروژه خود در تمام سایت ها و رسانه اجتماعی بزرگ اکانت درست کنید. ارسال یک خبرنامه دو هفته‌ای یا ماهانه راهی عالی برای به‌روزرسانی و اطلاع رسانی مخاطبان درباره کمپین‌ شماست. دنبال راه‌های استراتژیک برای تبلیغ لینک کمپین خود و ایجاد اشتیاق برای پروژه خود باشید، بدون اینکه افراد را با لینک های روزانه و درخواست جمع‌آوری کمک مالی اذیت کنید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

16 − یک =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+