سینما اسکولز

چگونه وارد صنعت سینما و فیلم شویم؟

چگونه وارد صنعت سینما و فیلم شویم؟

اگر بخواهید به عنوان یک بازیگر، کارگردان، فیلمبردار، فیلمنامه نویس، تدوینگر، آهنگساز یا تهیه کننده وارد صنعت سینما شوید، مطمئناً با موانعی برای ورود مواجه خواهید شد. اما با داشتن رویکرد درست و کمی شانس، می‌توانید بر این موانع غلبه کنید و جایگاه خود را در دنیای تولید فیلم پیدا کنید.

 

۸ توصیه برای شروع کار در صنعت فیلم:

هر سال، هنرمندان جدیدی به لس آنجلس، نیویورک، ونکوور و دیگر پایتخت‌های سینمایی کشورها نقل مکان می‌کنند و تلاش دارند تا راه ورود به صنعت فیلمسازی را پیدا کنند. در حالی که هیچ روش مطمئنی برای موفقیت در هر بخش از صنعت سرگرمی وجود ندارد، این هشت نکته می توانند به شما کمک کنند تا در مسیر قرار بگیرید.

 

۱- سخت تلاش کنید: هنگامی که به لس آنجلس، نیویورک، آتلانتا، تورنتو، تهران یا مراکز فیلمسازی دیگری از دنیا رسیدید، توجه داشته باشید که این شهرها پر از افرادی مثل شما هستند. آن‌ها هم ممکن است مدرک‌های سینمایی از کلاس ها و دانشکده‌های برتر سینمایی داشته باشند، یا ممکن است تجربیات کاری زیادی سر صحنه های فیلم‌های بلند داشته باشند. این فیلمسازان دیگر هم رقیب شما و هم همکاران شما خواهند بود، بنابراین سخت تلاش کنید تا بین بقیه متمایز باشید.

 

۲- هر جا ممکن بود، شبکه سازی کنید: پیشرفت در صنعت فیلم نیاز به شبکه ای از همکاران و دوستان در این زمینه دارد. در دنیای فیلمسازی، دوستان، دوستان خود را سر کار میبرند و شرکت های تولید فیلم به توصیه های شفاهی اطرافیان درباره فلان نویسندگان و کارگردانان واکنش مثبت نشان می دهند. این بدان معناست که شما باید بلد باشید که چگونه بیرون بروید، با مردم ملاقات کنید و در مورد کارهای خلاقانه خود حرف بزنید. اگر بازیگر هستید، با برخی از مسئولان انتخاب بازیگر آشنا شوید. فیلمسازان مشتاق باید با تهیه کنندگان ملاقات کنند. حضور در جشنواره های فیلم مستقل هم میتواند راهی عالی برای ملاقات با افراد همفکر در این صنعت باشد.

 

۳- خودتان را برای روزهای طولانی و کار های سخت آماده کنید: وقتی اولین شغل خود را در صنعت سینما پیدا می کنید، کم پیش میاید که کار مهیجی باشید. می‌توانید یکی از عوامل ساخت یک موزیک ویدیوی مستقل کم بودجه باشید، که قبل از طلوع آفتاب بیدار شوید و تا غروب آفتاب کار کنید. با این حال، سر همان صحنه فیلمبرداری می‌توانید با انواع و اقسام افراد جالبی آشنا شوید که روزی همکار شما در یک فیلم بلند باشند. هر مرحله از حرفه سینمایی شما نیازمند تلاش بسیار است، اما این کار با فرصت هایی همراه خواهد بود.

 

۴- پذیرای همه احتمالات باشید: در هر پروژه سینمایی نقش های زیادی وجود دارند. ببینید که کدام مشاغل صنعت سینما برای شما مناسب هستند. بسیاری از فارغ التحصیلان رشته سینما با هدف تبدیل شدن به یک کارگردان بزرگ سینما وارد هالیوود می شوند، اما شغل کارگردانی ممکن است کمیاب باشد. اگر عاشق کار دوربین سر صحنه هستید، به دنیای فیلمبرداری فکر کنید ، با کار در این حیطه می توانید به اپراتور دوربین یا مدیر فیلمبرداری ارتقا پیدا کنید. اگر عاشق پست پروداکشن هستید، به تدوینگر یا کالریست شدن فکر کنید.

 

۵- بپذیرید که ممکن است مجبور به جمع‌آوری پول شوید: پروژه‌های سینمایی در دنیای واقعی بسیار گران هستند، و اگر خودتان ثروتمند نباشید، ممکن است مجبور شوید مقدار زیادی سرمایه‌گذاری جمعی برای ساخت پروژه‌های سینمایی خود انجام دهید. اگر با سرمایه‌ای که جمع‌آوری می‌کنید، فیلم خوبی بسازید، می‌توانید از آن به عنوان رزومه خود برای کارهای بعدی استفاده کنید.

 

۶- همیشه صادق باشید: چه فیلمنامه‌نویس، بازیگر، کارگردان یا تهیه‌کننده باشید، می‌توانید با صادق بودن و قابل اعتماد بودن در دنیای سینما دوستان خوبی پیدا کنید ، ولی با دروغگویی به سرعت دوستان خود را از دست میدهید. خود را به عنوان یک فرد صادق، اخلاق مدار و قابل اعتماد تثبیت کنید ، اینطوری افراد با کمال میل به شما شغل میدهند.

 

۷- کار خود را بسازید: همیشه کار کنید، چه برای آن دستمزد دریافت کنید یا نه. در حالی که به دنبال پیدا کردن اولین شغل خود در یک فیلم حرفه ای هستید، با هر بودجه ای که می توانید، پروژه های خود را بسازید. در بسیاری از موارد، این ممکن است به معنای ساخت یک فیلم کوتاه یا سریال اینترنتی باشد. یا به این معنا باشد که وارد دنیای فیلمنامه‌نویسی شوید. به هر طریق، حتماً در حالی که برای فرصت طلایی خود تلاش می کنید، کار جدید بسازید.

 

۸- کاملاً به هر شغل متعهد باشید: اگر توانستید یک شغل ابتدایی پیدا کنید و مثلاً به عنوان دستیار تولید مشغول شوید، با آن مثل شغل رویایی خود رفتار کنید. بله، رئیس شما ممکن است شما را مجبور کند یک روز کامل پادویی کنید، و ممکن است روز های بی پایانی را به دم کردن قهوه بگذرانید، اما باز در صنعت فیلم هستید. اگر سخت کار کنید و با مردم خوب رفتار کنید، آن شغل تدارکاتی میتواند به کاری بهتر در آینده منجر شود.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

هفده + چهار =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+