سینما اسکولز

۳ نکته برتر از مارتین اسکورسیزی برای جستجو و بررسی لوکیشن

۳ نکته برتر از مارتین اسکورسیزی برای جستجو و بررسی لوکیشن

برای کارگردان برنده جایزه اسکار، «مارتین اسکورسیزی»، یادگیری نحوه جستجو ، یافتن و بررسی لوکیشن برای رشد در فیلمسازی یک امر حیاتی بود. در این مقاله کوتاه با کار یافتن لوکیشن و نکاتی در زمینه بررسی لوکیشن از خود این کارگردان بیشتر آشنا خواهید شد.

لوکیشن ها، عنصر کلیدی هر تولید هستند و گاهی اوقات یافتن لوکیشن مناسب برای فیلم بسیار دشوار است چون عوامل لجستیکی و زیبایی شناختی زیادی وجود دارند که باید همه را در نظر بگیرید.

 

آموزش فیلمسازی توسط مارتین اسکورسیزی

 

در اینجا با سه نکته از مارتین اسکورسیزی برای یافتن لوکیشن مناسب آشنا می شوید:

۱- فضا را شخصاً ببینید: تصاویر و ویدیوها برای درک حس واقعی یک لوکیشن کافی نیستند. با اینکه جستجوی تصاویر و بازدید از سایت‌های املاک و مستغلات ، بررسی لوکیشن ها را آسان‌تر کرده، رسانه‌های دیجیتال اغلب از نظر بصری قابل اعتماد نیستند. شما باید همیشه لوکیشن های منتخب را با چشمان خود ببینید، بنابراین توصیه می‌شود شخصاً لوکیشن ها را بررسی کنید. ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا به یک لوکیشن خوب برسید، و ممکن است پس از بازدید حضوری از آن راضی نباشید، اما به این فکر کنید که همه اینها بخشی از فرآیند است، خیالتان راحت باشد.

 

۲- لوکیشن ها را در زمان‌های مختلف روز مشاهده کنید: رنگ، بافت و حال و هوای لوکیشن را در همه شرایط نوری مختلف بسنجید تا بهتر بررسی کنید که فضا در طول پروسه ساخت فیلم چه تأثیری خواهد داشت. تجسم کنید که این محیط خاص چه از نظر فیزیکی و چه از نظر احساسی در فیلم شما چگونه عمل میکند. چند دقیقه فیلم آزمایشی بگیرید. در مورد آنچه که فضا به آن نیاز دارد با طراح تولید خود صحبت کنید و ببینید با چیزهایی که در اختیار دارید چه چیزی امکان پذیر است.

 

۳- در حل مسائل خلاق باشید: چه در محدودیت بودجه باشید یا محدودیت لوکیشن داشته باشید، گاهی اوقات فیلم به بیش از یک لوکیشن نیاز دارد. مارتین برای عصر معصومیت، نیاز داشت که حس نیویورک دهه ۱۸۷۰ را بازنمایی کند. او برای انجام این کار، مجبور شد از چندین لوکیشن فیلمبرداری استفاده کند. در حالی که فیلم ابتدا در تروی، نیویورک فیلمبرداری شد، مارتین به بوستون و فیلادلفیا هم رفت و با طراح تولید خود برای ایجاد یک دنیای منسجم همکاری کردند. در راننده تاکسی مارتین از یک آپارتمان به عنوان چندین لوکیشن استفاده کرد. از آنجایی که ساختمان قرار بود خراب شود، آن ها توانستند سقف را برش دهند تا توانایی فیلمبرداری دقیق از بالای سر در انتهای فیلم ایجاد کنند. برای خیابان‌های پایین شهر که در محله لیتل ایتالی نیویورک اتفاق می‌افتاد، مارتین مجبور شد بیشتر فیلم را در لس‌آنجلس فیلم‌برداری کند، چون محدودیت‌های بودجه وجود داشت.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

15 + 1 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+