سینما اسکولز

۶ توصیه دیوید لینچ برای فیلمسازی خلاق

۶ توصیه دیوید لینچ برای فیلمسازی خلاق

دیوید لینچ ، فیلمساز و یک مولف به تمام معناست. او یک نویسنده و کارگردان معرکه با سبکی بدیع است که باعث تحسین منتقدان در هالیوود و بدست آوردن جایگاه محبوب کالت در سراسر جهان شده است. از فیلم‌های بزرگی مانند کله پاکن، مرد فیل نما، مخمل آبی و جاده مالهالند گرفته تا سریال های تلویزیونی مانند توئین پیکس ، کار دیوید لینچ او را به عنوان یک استاد در حرفه‌اش تثبیت کرده است. اگر نویسنده یا کارگردانی هستید که به دنبال مشاوره از کارگردانی هستید که به دلیل ساختار شکنی در قالب های معروف شناخته شده است، هیچ راهنمایی بهتری از دیوید لینچ وجود ندارد!

 

۶ نکته از دیوید لینچ برای فیلمسازی خلاق:

چه در حال کار بر روی یک فیلم کوتاه، یک فیلم بلند یا یک سریال تلویزیونی باشید، بینش دیوید لینچ از روند ساخت فیلم میتواند به شما کمک کند گردش کار خلاقانه مخصوص خود را پیدا کنید.

 “شما موقع شروع جریان کار نباید نگران این باشید که چطور از آب در می‌آید! وقتی بعداً برگردید، میبینید که کجا ضعیف عمل کرده و آن چیزها را حذف می کنید!”

 

  1. الان بنویسید، بعدا تجدید نظر کنید! اگر برای اولین بار فیلمنامه نویسی می کنید، به راحتی می توانید آنقدر نسبت به کار فیلمنامه نویسی خود انتقاد کنید که هرگز پیش نویس اول را تمام نکنید. سعی کنید اولین پیش نویس خود را با ذهنی باز بنویسید. نه تنها تکمیل آن آسان تر می شود، بلکه بازنویسی آن نیز آسان تر خواهد بود.

 “هر حواس پرتی مانند زدن یک ضربه چاقو در وسط یک فکر است! بعد باید دوباره شروع کنید. دوباره فکر کنید. این وحشتناک است. این روزها، در هر گوشه و کنار، تقریبا هر ثانیه، وقفه هایی وجود دارد. شما باید تا حدودی خودخواه باشید.”

 

  1. از زمان خلاقیت خود در برابر حواس پرتی محافظت کنید : به عبارت دیگر، برای اینکه تمرکز کنید و برخی کارهای سخت را انجام دهید، لازم است بی وقفه زمان بگذارید. سعی کنید تلفن خود را خاموش کنید و رسانه های اجتماعی را مسدود کنید و به افرادی که ممکن است حواس شما را پرت می کنند بگویید که زمان کاری شما مقدس است.

آنچه تصور می‌کنید و آنچه می‌شنوید و احساسی که با خواندن آن فیلمنامه دارید، درست مثل ایده گرفتن از عناصر آسمانی است. و آنچه که دیدید، شنیده اید و احساساتی که به یاد می آورید.همان ایده های شما هستند که اکنون باید دنبال کنید.”

 

  1. چشم ذهن خود را دنبال کنید: از پیش تولید تا پس تولید، به آنچه که برای اولین بار در هنگام خواندن فیلمنامه احساس کردید و به تصویر کشیدید وفادار بمانید. اجازه دهید این احساسات و ایده ها بر تصمیمات خلاقانه شما تأثیر بگذارد.

 “اگر دوست دارید که فیلم خود را به سبک خود بسازید، باید آزادی خلاقانه کامل  داشته باشید و و تصمیم نهایی با شما باشد. من چون از دنیای نقاشی آمده ام، همیشه می گویم هیچکس وارد اتاق شما نمی شود و نمی گوید: “من این آبی را دوست ندارم. تغییرش بده.» در فیلم هم باید همینطور باشد.

 

  1. آزادی خلاقانه خود را در اولویت قرار دهید داشتن آزادی خلاقانه به این معنا نیست که نمی توانید یک ایده خوب را از یک همکار بگیرید، اما از قرار دادن خود در موقعیتی که مجبور به پذیرش یک ایده بد هستید اجتناب کنید.

 “یک فیلم از عناصر زیادی تشکیل شده است، و شما باید به تک تک عناصر کوچک و ریز وفادار باشید تا فرصتی داشته باشید که یک کل منسجم را حفظ کنید. اگر واقعاً به هر عنصر وفادار باشید و تا زمانی که احساس خوبی داشته باشید بیخیال نشوید ، می توانید یک کل جادویی به دست آورید که بزرگتر از مجموع اجزای آن است.”

 

  1. به همه جزئیات اهمیت دهید خستگی ناپذیر کار کنید تا تمام جزئیات کوچکی که در نهایت با هم ترکیب می شوند، به فیلم شما جان بخشند.

 “یک صحنه فیلمبرداری باید مانند یک خانواده شاد باشد، تقریباً مثل مهمانی روز شکرگزاری که هر روز جشن گرفته می شود. همیشه از مردم برای کارهای خوبشان تقدیر کنید. برای بازیگران احساس امنیت ایجاد کنید تا بتوانند با کمترین ترس وارد یک شخصیت جدید شوند و واقعاً موفق و عمیق اجرا کنند”

 

  1. با نگرش مثبت گروه را هدایت کنید: . هرچه بازیگران و همه اعضای گروه تولید فیلم خود را خوشحال تر کنید – صرف نظر از شغلی که سر فیلمبرداری دارند – خلاقیت بیشتری در صحنه فیلمبرداری خواهید داشت.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

یازده + شش =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+