سینما اسکولز

راهنمای جستجوی لوکیشن: چطور برای یک فیلم لوکیشن پیدا کنیم ؟

راهنمای جستجوی لوکیشن: چطور برای یک فیلم لوکیشن پیدا کنیم ؟

جستجوی لوکیشن (Location scouting) ، یعنی پیدا کردن مکان های واقعی برای به کار گرفتن به عنوان مکان های خیالیِ توصیف شده در فیلمنامه یک فیلم. در ساخت یک فیلم، لوکیشن مناسب روایت را ارتقا می‌دهد و به خلق دنیایی باورپذیر کمک می‌کند.

 

فهرست مطالب:

  • جستجوی لوکیشن به چه معناست؟
  • شش موردی که موقع جستجوی لوکیشن باید در نظر داشته باشید.
  • جستجوی لوکیشن در ۴ مرحله
  • ۷ نکته برای جستجو و بررسی لوکیشن

 

جستجوی لوکیشن به چه معناست؟

در فیلمسازی، جستجوی لوکیشن یعنی پیدا کردن لوکیشن های درست برای فیلمبرداری تبلیغات، سریال های تلویزیونی یا فیلم های سینمایی . مدیر لوکیشن (یا Location Manager) ، مکان‌های داخلی یا خارجی را بررسی می‌کند تا به‌عنوان محیطی که در صحنه‌های یک فیلمنامه به تصویر کشیده شده است استفاده شوند. جستجوی لوکیشن بخش مهمی از فرآیند پیش تولید است.

 

شش موردی که موقع جستجوی لوکیشن باید در نظر داشته باشید:

زمانی که دنبال بهترین لوکیشن برای فیلم خود می‌گردید ،حتماً این شش مورد را در نظر بگیرید:

  1. زیبایی شناسی: آیا فضای لوکیشن با تصور ذهنی کارگردان و توصیفات فیلمنامه مطابقت دارد؟
  2. فاصله: بررسی کنید که لوکیشن چقدر از دفتر اصلی فیلمسازی فاصله دارد تا امکان نقل و انتقال بازیگران، عوامل و تجهیزات به آنجا را ارزیابی کنید.
  3. مجوز: ببینید چه کسی مالک این ملک است و آیا آن ها اجازه فیلمبرداری در آنجا را می دهند یا خیر. اگر لوکیشن در شهر، شهرستان، ایالت یا ملک فدرال باشد، باید درخواست گرفتن مجوز بدهید که تکمیل و بررسی شوند.
  4. هزینه: در بودجه ساخت فیلم یک بخش به لوکیشن ها اختصاص دارد. اگر بیش از یک لوکیشن را در نظر دارید، بررسی کنید که آیا برای هر یک از لوکیشن ها هزینه نیاز است یا خیر و هزینه هر کدام چقدر است. اگر لوکیشنی وجود دارد که هزینه بیشتری نسبت به بودجه شما دارد، سعی کنید با مالک لوکیشن مذاکره کنید و هزینه‌اش را کاهش دهید.
  5. تدارکات: برای هر لوکیشن، تدارکات فیلمبرداری در آنجا را هم در نظر بگیرید. مواردی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: پارکینگ، آنتن دهی، برق، فضای پذیرایی و سرویس بهداشتی.
  6. محیط: نور طبیعی و همچنین نور داخلی لوکیشن را بررسی کنید تا در یادداشت های ارزیابی خود بگنجانید. آیا آمبیانسی در محیط وجود دارد – مثلاً صدای جاده، جیرجیر زمین، یا دستگاه تهویه هوا – که می تواند در ضبط صدا در حین فیلمبرداری اختلال ایجاد کند؟ به آب و هوای عمومی منطقه توجه کنید.

 

جستجوی لوکیشن در ۴ مرحله:

با اینکه مدیر لوکیشن و مسئول بررسی ، موقع یافتن مکان‌های مناسب برای فیلم‌برداری سیستم‌های بخصوص خودشان را دارند، چند مرحله اساسی در جستجوی لوکیشن وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  1. فیلمنامه را تقطیع کنید: دپارتمان مسئول لوکیشن ها فیلمنامه را بررسی می‎کند تا هر لوکیشنی که باید برای فیلم پیدا کند را مشخص کند.
  2. به دنبال لوکیشن های منبع باشید : مدیر لوکیشن و تیم آن ها لیستی از مکان های فیلمبرداری را تهیه می‌کنند. دنبال بنگاه های املاکی باشید که خانه های مخصوص فیلمبرداری دارند. همچنین می توانید با کمیسیون های فیلم تماس بگیرید. بسیاری از ادارات دولتی محلی یک کمیسیون فیلم یا رابط فیلم برای کمک به تولیدات در شهر خود خواهند داشت. آنها اغلب فهرستی از مکان های فیلمبرداری در دسترس دارند.
  3. شخصاً بررسی کنید: مدیر لوکیشن یا مسئول بررسی لوکیشن به مکان‌های مختلف سفر می‌کنند تا شخصاً فضا را مشاهده کنند، یادداشت‌برداری کنند و از منطقه عکس بگیرند. کارگردان، مدیر فیلمبرداری و طراح تولید هم اغلب لوکیشن ها را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که همان چیزی است که تصور می‌کردند.
  4. مجوز رسمی برای فیلمبرداری در لوکیشن بگیرید: موقعی که تصمیم گرفتید یک لوکیشن را استفاده کنید، از مالک ملک اجازه بگیرید و از آن ها بخواهید فرم رسمی مجوز را امضا کنند.

 

۷ نکته برای جستجو و بررسی لوکیشن:

دفعه بعدی که روانه شدید تا لوکیشن مناسبی برای فیلمبرداری پیدا کنید، این نکات را رعایت کنید:

  1. زمان بازدید خود را درست انتخاب کنید: لوکیشن هایی که در نظر دارید را در همان ساعتی از روز که قرار است فیلمبرداری انجام شود، بررسی کنید تا بتوانید ببینید که در شرایط نوری مناسب چگونه به نظر می رسند. به هر صدای محیطی که در آن زمان از روز وجود دارد گوش دهید.
  2. یادداشت بردارید: همیشه یک دفترچه یادداشت همراه داشته باشید تا در حین جستجو و بررسی یک لوکیشن، نکات و مشاهدات را یادداشت کنید.
  3. در هر مکان یک راه ارتباطی داشته باشید: چه مالک مکان باشد و چه نماینده مالک، اطمینان حاصل کنید که در هر لوکشینی که جستجو می کنید، راه ارتباطی برای همکاری دارید. اگر در نهایت آن مکان را انتخاب کردید،باید با آن شخص هماهنگ کنید تا یک روز فیلمبرداری آرام را در اختیار شما بگذارد .
  4. عکس و فیلم بگیرید: از لوکیشن عکس بگیرید تا با کارگردان و طراح تولید به اشتراک بگذارید. با گوشی خود از آنجا فیلم بگیرید تا هر نور یا صدای محیطی که ممکن است همانجا متوجه آن نشوید را ثبت کنید . در واقع، اگر مسئول یافتن لوکیشن هستید، از هر مکان جالبی که در زندگی روزمره خود با آن برخورد می کنید عکس بگیرید و آدرس آن ها را یادداشت کنید – حتی اگر آن زمان به دنبال لوکیشن برای یک فیلم نباشید. این اطلاعات ممکن است بعداً برای یافتن لوکیشن های جدید تولیدات تصویری آینده مفید واقع شوند.
  5. مجوزها را در دسترس داشته باشید: اگر در نیویورک یا لس آنجلس در حال فیلمبرداری هستید، جایی که مقامات محلی به فیلمسازی می شناسند، مجوزهای خود را آماده و در دسترس داشته باشید شاید کسی بخواهد آن را ببیند.
  6. با یک تیر دو نشان بزنید: اگر لوکیشنتان به اندازه کافی بزرگ است، و هم محیط داخلی دارد هم خارجی،فیلمنامه را بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید بیش از یک قسمت از داستان را در مناطق مختلف آن لوکیشن فیلمبرداری کنید؟ این باعث کاهش نقل و انتقالات در حین فیلمبرداری و صرفه جویی در هزینه ها می‌شود.
  7. به تصاویر ماهواره‌ای لوکیشن رجوع کنید: حتی اگر شخصاً لوکیشن را بررسی کردید، از Google Maps برای بررسی لوکیشن و محیط اطراف آن استفاده کنید. آیا مدرسه یا فرودگاهی در این نزدیکی هست که ممکن است تداخل صوتی ایجاد کند؟ قبل از رزرو لوکیشن خود، تمام موارد احتمالی را چک کنید .

دیدگاه‌ها (0)

*
*

5 × پنج =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+