سینما اسکولز

راهنمای عکاسی در باران: چطور در باد و باران عکس بگیریم؟

راهنمای عکاسی در باران: چطور در باد و باران عکس بگیریم؟

گرفتن عکس های زیبا در هنگام طوفان و باران نیازمند مهارت، پشتکار و روش های خلاقانه برای نزدیک شدن به سوژه است.

 

وسایل ضروری برای عکاسی در باران:

گرفتن عکس های عالی در هوای بارانی نیاز به تجهیزات خاصی دارد. مثلاً:

  • دوربین مناسب: با اینکه عکاسی با گوشی‌های هوشمند به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است، دوربین‌های DSLR برای ثبت عکس‌های عالی ایده‌آل هستند. دوربینی را انتخاب کنید که در شرایط نور کم موثر باشد و حتماً فاصله کانونی و ISO مناسب را پیدا کنید. باید در محدوده دینامیکی بالا با ایزوی بالاتر از آنچه در آب و هوای خوب استفاده می کنید، عکس بگیرید.

 

  • کیف دوربین ضد آب: دوربین دیجیتال شما ابزاری با ارزش و گران قیمت است، پس از آن با گذاشتن در یک کیف ضد آب محافظت کنید. کیفی را انتخاب کنید که بتواند چند لنز اضافی را در خود جای دهد.

 

  • هود لنز و کاور محافظ باران دوربین: محافظت از دوربین در کیف به تنهایی کافی نیست . باید زمانی که در حال عکاسی در آب و هوای نامساعد هستید از دوربین محافظت کنید. اگر یک هود لنز یا محافظ مخصوص باران برای دوربین ندارید، یک کیسه پلاستیکی میتواند شما را از در عکاسی کوتاه مدت در آب و هوای بد نجات دهد.

 

  • سه پایه: اگر می خواهید از سرعت شاتر پائین برای ثبت زیبایی قطرات آب در حال سقوط استفاده کنید، برای ثابت نگه داشتن دوربین خود به سه پایه نیاز دارید.

 

۵ نکته برای عکاسی در باران:

عکاسی در هوای بارانی نیاز به آزمون و خطا دارد، اما روش‌های خاصی هستند که به شما کمک می‌کنند بهترین نوردهی‌ها و در مجموع عکس‌های بهتری داشته باشید.

به دنبال منابع نور خلاقانه باشید: عکس‌ از بارانی که در حال باریدن است، وقتی از پشت نورپردازی شود، بهترین ظاهر را پیدا میکند. با منابع نور مصنوعی خلاق باشید. چراغ‌های شهری، ویترین فروشگاه‌ها، چراغ‌های راهنمایی و تابلوهای نئون همگی می‌توانند فرصتی عالی برای روشن کردن قطرات باران فراهم کنند.

 

برای استفاده از ISO متوسط ​​به بالا برنامه ریزی کنید: از تنظیمات دوربین خود برای ISO بالا با سرعت شاتر سریع برای ثبت تصاویر واضح از قطرات باران استفاده کنید. شرایط نوری کم نیز ممکن است مستلزم نوردهی طولانی تری باشد، در این صورت باید ISO را کاهش دهید. دوربین‌های پیشرفته ممکن است ویژگی کنترل خودکار حساسیت ISO را برای تصمیم‌گیری در مورد ISO به شما ارائه کنند.

 

از دیافراگم‌های بزرگ استفاده کنید: هنگام عکاسی از ابرهای تیره و هوای بارانی، عکاسی را با اف استاپ f/8 شروع کنید و از آنجا مدل های مختلف را امتحان کنید. دیافراگم باز باعث سرعت بیشتر شاتر می شود. اگر می خواهید با عمق میدان بازی کنید، همیشه باید دیافراگم خود را تنظیم کنید.

 

از فوکوس دستی استفاده کنید: دوربین های دیجیتال برای فوکوس دقیق بر قطرات باران مقابل لنز کالیبره نشده اند. دوربین در حالت فوکوس خودکار یک جسم دورتر را به عنوان نقطه فوکوس انتخاب میکند، اما این عکاسی در باران را خراب میکند. از حالت فوکوس دستی برای انتخاب نقطه کانونی خود استفاده کنید.

 

عکاسی سیاه و سفید را امتحان کنید: ماهیت هوای تاریک و بارانی جوری است که داشتن طیف های خاکستری زیبا می شود. عکاسی سیاه و سفید ، تأثیر متقابل نور و سایه در تصاویر بارانی را برجسته میکند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

11 + 10 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+